Щодо запобігання невиробничому травматизму на залізничному транспорті
Станом на 27 березня 2025 року на об’єктах залізничного транспорту АТ «Укрзалізниця» (станціях, перегонах, територіях підрозділів) зафіксовано 70 випадків травмування сторонніх осіб, з яких 46 — зі смертельними наслідками. Зокрема, 9 осіб постраждали внаслідок ураження електричним струмом, з них 5 — смертельно. Для порівняння, за аналогічний період 2024 року було травмовано 57 осіб, з яких 38 — смертельно, у тому числі 2 випадки ураження електрострумом.
Особливе занепокоєння викликає зростання випадків травмування дітей. З початку 2025 року травмовано 6 дітей віком до 16 років, 4 з них загинули. Усі постраждалі діти зазнали ураження електричним струмом. Для порівняння, за аналогічний період минулого року було зафіксовано лише один випадок травмування дитини.
На території регіональної філії «Одеська залізниця» станом на 1 квітня 2025 року травмовано 11 осіб, з яких 7 — смертельно, у тому числі 4 випадки ураження електрострумом (усі — смертельні). Серед постраждалих — 2 дитини, які загинули внаслідок ураження струмом. У 2024 році таких випадків не зафіксовано.
Попри вжиті заходи безпеки, випадки загибелі та травмування сторонніх осіб продовжують фіксуватися майже щодня. З початку 2025 року локомотивними бригадами попереджено 14 випадків наїзду на сторонніх осіб (проти 18 у 2024 році).
Основними причинами травмування є порушення громадянами Правил безпеки на залізничному транспорті, зокрема:
- перехід колій у невстановлених місцях;
- перебування на коліях або в безпосередній близькості до них (менше 2 метрів);
- ігнорування заборонних знаків та сигналів.
Найчастіші випадки травмування трапляються біля несанкційованих проходів черех колію, а саме:
- Чорноліська – Б.п. Западний (292–298 км) – зупинки «Колгоспна», «Знам’янка-2», автобусна зупинка на перегоні Знам’янка – Б.п. Західний;
- Кіровоград – Канатове (291–294 км) – несанкціоновані проходи через парні та непарні колії.
Закликаємо жителів громади бути максимально уважними та обережними під час перебування поблизу залізничної інфраструктури, суворо дотримуватися встановлених правил безпеки та переходити колії виключно у спеціально відведених місцях.