Знам’янська міська територіальна громада

Кропивницький район

Корисна інформація

Вершкове масло ? …

З 29 пачок масла в Україні 20 – фальсифікат

У тестуванні взяли участь 29 зразків вершкового масла:

3+3 корови; Апрель; Богодухівське; Брест Литовск; Воложинское; Волошкове поле; Всесмак; Галичина; Гомель-продукт; Здорово; Матвієнко ПП; Метелик; Молокія; Миколаївмолпром; Нота смаку; Пан коцький; Подільське; Поліська сироварня; Полтавський смак; Попільнянське; Радимо; Самбірське; Сіверянка; Справжнє; Староконстантиновский завод; Токмак-молоко; Традиційне; Харківське; Чертков;

Серед молочних продуктів вершкове масло найбільш часто підробляють. Причина криється в його природі: в ньому дуже багато жиру на відміну від сметани, сиру і сирів, і тим паче, молока.

Молочний жир – найдорожчий компонент, тому його в маслі замінюють іншим. Це можуть бути:пальмова і кокосова олія, оскільки при кімнатній температурі вони не рідкі, а тверді;маргарин і гідрогенізовані жири; тваринні жири; суміші їх перерахованих компонентів.

За законодавством України додавати будь-які жири, крім молочного, в вершкове масло не можна. Якщо продукт випускається з іншими жирами, то це вже спред або маргарин в залежності від їх кількості. Крім того, правдива інформація про склад – одна з ключових вимог законодавства щодо маркування. На жаль, вимоги ці часто порушуються, що підтверджують регулярні дослідження Центру Експертиз “Тест”. Це дослідження не стало винятком.

З 29 перевірених марок продукції лише 9 виявилися справжнім вершковим маслом, 20 зразків – фальсифікатом. Тобто практично 70% продукції, що продається під виглядом вершкового масла, це фальсифікат!

Для дослідження масло купували в різних регіонах країни і за зовсім різною ціною: від 15 до 40 грн за пачку в 200г. Відносно вартості і якості в вершковому маслі простежується чітка тенденція: чим воно дешевше, тим більша ймовірність купити фальсифікат. Чим дорожче продукція, тим більший шанс, що вона буде справжньою.

Серед фальсифікованої продукції найбільш дешеві зразки – це “3 + 3 корови” з ціною 16 грн за пачку і ПП Матвієнко, пачка якого коштує 15 грн. Тому, якщо бачите продукт з настільки підозріло низькою ціною, краще проходьте мимо, не купуйте.

Також в дослідженні були три масла з Білорусі. Така продукція користується популярністю, але на цей раз похвалитися високою якістю не змогла. “Брест Литовський”, “Воложинської” і “Гомель-Продукт” виявилися фальсифікатом. Чи справді це оригінальна продукція з Білорусії, чи підробка під відомі торгові марки цієї країни, не відомо. Але цей факт підтверджує, що не можна сліпо довіряти всьому, на чому написано “білоруське”.

Повний список фальсифікованої продукції, на етикетках якої було написано “Вершкове масло” і був зазначений ДСТУ 4399: 2005 (в Білорусі свій стандарт), а насправді в складі було виявлено від 60 до 97% замінників молочного жиру:

Фальсифікатори:
3+3 корови”; “Апрель”; “Богодухівський молзавод”; “Брест Литовск”; “Воложинское”; “Всесмак”; “Гомель-продукт”; “Метелик”; “Миколаївмолпром”; “Нота смаку”; “Пан коцький”; “Подільське”; “Поліська сироварня”; “ПП Матвиенко О.В”; “Самбірське”; “Сіверянка”; “Справжнє” (Турківський маслозавод); “Староконстантиновский молочный завод”; “Токмак-Молоко”; “Традиційне” (Рихальский завод сухого молока);


До уваги споживачів! Грамотний споживач – захищений споживач 
Ким би ми не були, яку б посаду не займали: пенсіонери чи школярі, держслужбовці чи підприємці, чоловіки чи жінки, всі ми є споживачами різноманітних товарів та послуг.

Але чи знаємо ми свої права і чи вміємо їх відстоювати – це вже інше питання. Дуже часто споживачі знаходяться в нерівному становищі з точки зору економічних умов, рівня освіти та позицій на споживчому ринку для відстоювання своїх інтересів. 

Українські споживачі часто не вірять в те, що зможуть захистити власні права, або шкодують часу на це. Тобто, займають відсторонену позицію. Це неправильно.

Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб, відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів", мають право на:
 ✓ захист своїх прав державою;
 ✓ належну якість продукції та обслуговування;
 ✓ безпеку продукції;
 ✓ необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
 ✓ відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;
 ✓ звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав; 
✓ об’єднання в громадські організації споживачів (об’єднання споживачів).      
     Споживачі також мають інші права, встановлені законодавством про захист прав споживачів. На жаль, практично кожен з нас купував неякісні товари. А завжди повні корзинки з чеками у супермаркетах свідчать, що мало хто має звичку забирати чеки. А дарма… 

Адже головною умовою ефективного захисту своїх прав є наявність документу, що підтверджує факт купівлі-продажу. Це можуть бути договори, квитанції, чеки, акти виконаних робіт. Чим більше ви матимете таких документальних доказів, тим більше шансів на успіх для відстоювання своїх прав споживача у разі їх порушення.   

Коли ж права споживача порушено: відразу необхідно написати заяву- претензію про порушення з вимогою щодо відновлення права на адресу керівника організації-порушника чи на ім’я приватного підприємця. Її необхідно написати у двох примірниках, передати продавцю та попросити поставити відмітку про отримання, а саме: дату, прізвище та посаду особи, яка прийняла документ, штамп чи печатку цієї організації (за наявності).

У випадку відмови у прийнятті заяви або надання підтвердження в її отриманні (відмітку не роблять, але обіцяють розібратися), необхідно цю заяву направити на дану адресу поштою з повідомленням про вручення або вручити при свідках.

Вимоги покупця мають бути задоволені протягом двох тижнів. Якщо заява про порушення прав не була прийнята та/або розглянута, не була надана відповідь, або відповідь виявилася негативною, необґрунтованою та незаконною, а проведені переговори з керівництвом закладу не призвели до поновлення порушеного права споживача та задоволення ваших вимог, необхідно написати скаргу до місцевого органу, що здійснює захист прав споживачів.

У випадку порушення споживчих прав українським законодавством передбачено додатковий стимул для споживачів - право на відшкодування моральної шкоди. Про моральну шкоду (пов’язану із втратою здоров’я, часу, відповідних можливостей тощо), бажано згадувати вже в першій заяві про відновлення своїх прав, а також при написанні скарги до органу у справах захисту прав споживачів.

План заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року

Книга відгуків і пропозицій

Пам’ятка для споживачів, які мають намір користуватися послугами інтернет-магазину

Пам’ятка для споживача (якщо ваші права порушені)

Пам’ятка споживача: Як діяти покупцю, який випадково розбив чи пошкодив товар у магазині?

Послуги хімічної чистки

Часто супермаркети зловживають тим, що споживачі не знають елементарних прав. Виявляється, що залишати речі у камері схову необов’язково, як і платити за ненавмисно пошкоджений товар. Про це та інше – детальніше у нашому матеріалі  

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень