Про кошти на громаду і ЗСУ
Минулої суботи у Знам’янці відбулася Всеукраїнська акція під гаслами: «Спрямувати кошти з бюджету громади на допомогу ЗСУ замість будівництва площі, ремонту доріг та інших витрат, які йдуть на ЖКГ». Власне, такі акції відбулися у багатьох містах України, у тому числі і в Кропивницькому. Вимагали, наводили аргументи з якими не можна не погодитися, але Україна – правова держава і діють закони, які регламентують діяльність громади. І доводити інше – є незнання, небажання дотримуватися законодавства, компетенції міської ради (повноваження), або провокація, направлена на розхитування та внесення розладу у місцеве самоврядування.
1. Згідно із ЗУ, статті 85 Бюджетного Кодексу України забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів Бюджетним кодексом. Кошти громади – це податок,який сплачують мешканці громади із заробітної плати, плата за землю та інші податки.
2. Закупівля дронів і амуніції не в компетенції місцевого самоврядування.
Мінфін видав роз’яснення від 15 червня 2023 року №05130-14-5/16317, яким придбання допомоги для підрозділів Об’єднаних сил безпеки і оборони з місцевих бюджетів називає незаконним і Державна аудиторська служба України вже тоді давала негативні висновки щодо використання коштів громад на оборону. Лише у серпні цього року були зареєстровані законопроєкти №9559-д та 9560-1, які мають легалізувати витрати місцевих бюджетів на оборону і дати можливість без кримінальної відповідальності допомагати військовим. Але на сьогоднішній день вони так і не прийняті.
3.Війна не спише порушення заради Перемоги.
4. Держава вилучає кошти із Знам’янської громади.
5. Ремонтувати і будувати – зобов’язання, які влада повинна виконувати перед громадою.
Шановні знам’янчани, з метою попередження маніпуляцій, надаємо повний і об’єктивний звіт.
Шановні мешканці нашої громади!
Є потреба вчергове надати інформацію стосовно роботи, яка проводиться нашою громадою щодо допомоги Збройним силам України.
Спочатку розглянемо правову сторону надання допомоги військовослужбовцям із місцевого бюджету, тобто повноваження органів місцевого самоврядування та вимоги Бюджетного кодексу України, як міська рада має виконувати.
Згідно з чинним законодавством фінансування здійснюється місцевим бюджетом відповідно до статей 89 і 91 Бюджетного кодексу України (БКУ), якими визначений перелік видатків. Зокрема може здійснюватися на роботи з територіальної оборони та мобілізаційної підготовки місцевого значення.
Відповідно до статті 85 БКУ забороняється планувати та здійснювати видатки, не внесені до місцевих бюджетів. Такі видатки здійснюються шляхом надання міжбюджетних трансфертів.
Тобто підтримка ЗСУ може здійснюватись лише шляхом субвенцій до Державного бюджету і за поданням тої чи іншої військової частини з обґрунтуванням потреб.
Ми з вами йдемо цим шляхом і допомагаємо ЗСУ.
Тепер давайте розглянемо, які видатки з нашого бюджету ми передаємо до державного бюджету. По-перше, щорічно у вигляді субвенції державному бюджету із бюджету нашої громади надходить близько 30 млн гривень дотацій. У 2023 році ця сума складає 26,5 млн грн і розподіляється згідно з потребами. Далі, згідно з Законом України, який має бути прийнятим і вступає в силу з 1 жовтня 2023 року, ми передаємо до державного бюджету 3 млн в 2023 році і 12 млн в 2024 р., які будуть направлені на дрони і снаряди.
Озирніться навколо, жодна громада не віддає такий фінансовий ресурс, і це при тому, що після 1 кварталу у нас немає військового ПДФО.
У 2023 році нами на сектор безпеки й оборони виділено і реалізовано 3 263 668 грн. Це і субвенції військовим частинам, і закупівля запасних частин до автомобілів батальйону територіальної оборони, що базувався у нас у І кварталі. Наступного тижня ми будемо збирати позачергову сесію для того, щоб знову виділити кошти для наших ЗСУ за результатами наради, яку проводив голова ОВА. Нарада проводилась за закритими дверима, але це для захисту нашого неба, інфраструктури та інше.
Також виділяємо допомогу нашим сусідам у військову частину, тому що їхня безпека – це і наша безпека. Загалом до кінця року по запитам військових частин планується виділити додатково біля 3,5 млн.грн.
Виділяти будемо, і ресурс для цього у нас є. Згідно з листом начальника ОВА допомогу ми маємо здійснювати за погодженням з обласною військовою адміністрацією.
Чому так. У соціальних мережах розповсюджується інформація, що нам перестав сплачувати ПДФО батальйон, бо ми йому не допомагаємо. Так от, ті, хто вирішував, де і хто буде сплачувати ПДФО, затримані на хабарі в 1 млн гривень, які вони вимагали від Добровеличківського селищного голови (за інформацією ЗМІ). Тобто трапляються серед військових ті, хто заробляє на інтересах громад.
Також надаємо інформацію про кошти, зібрані виконавчим комітетом за 2022-2023 роки (благодійні заходи, кошти працівників структурних підрозділів міськвиконкому, комунальних та комунальних некомерційних підприємств громади).
Зібрано за 2022-2023 роки - 725 664 грн. Витрачено - 699 314 грн.
У 2022 році зібрано 411 764 грн, витрачено всього 411 764 грн., в тому числі: 364 564 грн - придбання 4-х автомобілів; 47 200 грн - придбання 2-х старлінків.
У 2023 році зібрано 313 900 грн. Витрачено - 287 550 грн., в тому числі: 71 000 грн – на придбання дрону; 18 000 грн - придбання зарядної станції; 47550 грн - будівельні матеріали на відновлення будинків Херсонської області; 20 000 грн - допомога в/ч у придбанні автомобіля; 111 000 грн - придбання автомобіля для ЗСУ; 10 000 грн - допомога у придбанні автомобіля; 10 000 грн - купівля покришок для ЗСУ. Залишок коштів станом на 23.10.2023 року - 26 350 грн.
Володимир СОКИРКО, Знам’янський міський голова