Актуально: про перевезення.
Не перший день цю тему обговорюють усі мешканці міста: за маршрутами №2, 3, 7 вже кілька днів не курсують автобуси, а на інших маршрутах – скорочено кількість рейсів. Відповідного листа-попередження про припинення пасажирських перевезень отримали від перевізника цими днями й у міській раді. Тож у терміновому порядку міський голова Сергій Філіпенко зібрав нараду, на якій обговорювалися шляхи розв’язання цієї проблеми.
Зазначимо, з таким ось листом-попередженням перевізник Сергій Постика звертається не вперше. Адже діючий тариф у 4 гривні за проїзд в автобусі затверджено було рішенням виконкому ще 10 квітня 2015 року.
У своєму листі - попередженні приватний підприємець зазначив: через те, що тривалий строк він працює за збитковим тарифом (зростали ціни на пальне, запчастини та й неодноразово підвищувалася мінімальна заробітна плата), у нього немає коштів для ремонту автобусів, для того, щоб сплатити зарплатню робітникам. Депутати ж міської ради не погоджуються підтримати рішення виконавчого комітету про підвищення тарифу на проїзд у міському транспорті.
Історію підвищення-зменшення, а потім знову підвищення-зменшення тарифу на пасажирські перевезення у місті можна б викласти як окремий багатостраждальний серіал.
Так, ще рік тому, 6 квітня 2017 року, рішенням виконкому було встановлено тариф на проїзд в автобусі у розмірі 5 гривень. Адже мінімальна заробітна плата тоді збільшилася із 1218 гривень до 3200 гривень. До слова, після проведених економічних розрахунків, спеціалісти економічного відділу міськвиконкому з’ясували, що вартість проїзду мала б складати «п’ять із копійками гривень». Та виконком виніс рішення: люди їздитимуть в автобусах по 5 гривень. Тоді ж, у квітні, рішенням виконкому було передбачено й пільговий проїзд для дітей віком до 12 років у розмірі 2,50 гривень (з 1 вересня до 1 червня). Але вже за кілька днів після винесеного виконкомом рішення (21 квітня) депутати міської ради скасували цей тариф. І щоб довести свою правоту, що перевозити пасажирів приватний підприємець зможе й за удвічі дешево, депутати створили депутатську тимчасову контрольну комісію «для оцінки обгрунтування зміни тарифів та встановлення економічно обгрунтованих».
Поки працювала комісія, перевізники, зрозуміло, вимушені були здійснювати пасажироперевезеня за збитковим тарифом. Та зауважимо: встановлювати тариф (за чинним законодавством) депутати й не мали права. Це – прерогатива виконавчого комітету. Що й було підтверджено рішенням Знам’янського міськрайонного суду 26 грудня 2017 року, який скасував рішення міської ради від 21 квітня 2017 року стосовно відміни тарифу на проїзд в автобусі у 5 гривень.
Але повернемося до подій літа 2017 року. У серпні перевізники звертаються до міської ради із заявою щодо скорочення кількості рейсів на міських автобусних маршрутах, масового звільнення водіїв. Адже діючий тариф не відповідає фактичній собівартості перевезень. Виконкомом було прийнято рішення: Знам’янській міській раді розглянути проект щодо скорочення кількості рейсів. Гадаєте, на цьому багатостраждальна історія з тарифом закінчилася? Ні. Депутати доводили: незважаючи на неодноразове підвищення цін і мінімальної заробітної плати, приватний підприємець все одно має змогу працювати за багато нижчим тарифом…
У січні 2018 року перевізники знову звертаються до міської влади стосовно збитковості міських перевезень і невідповідності тарифу. Розпорядженням міського голови створено спеціальну комісію для вивчення цієї ситуації. Та вже за кілька тижнів депутати міської ради приймають рішення «Про звіт тимчасової контрольної комісії…», яким передбачається розірвання договорів на перевезення пасажирів з діючими автоперевізниками та оголошення нового конкурсу… Міський голова своїм рішенням призупиняє це рішення міської ради. Адже інших бажаючих підприємців здійснювати пасажироперевезення за таким тарифом у місті немає. У Знам’янці могла б виникнути надзвичайна ситуація. Та ще й взимку, коли були сильні морози і заметілі. Але у березні 2018-го перевізники розміщують по місту оголошення: вони припиняють автоперевезення через збитковість рейсів. У черговий раз міській владі вдається знову ж таки домовитися про подальшу співпрацю із перевізниками у таких ось складних умовах.
14 березня, на звернення перевізників, було підготовлено проект рішення виконавчого комітету «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів…», який оприлюднено на сайті міської ради і у міській газеті. Після завершення терміну оприлюднення цього рішення, його буде винесено на розгляд чергового виконавчого комітету.
Втім, перевізники. зважаючи на збитковість перевезень, які виконуються не перший рік, вирішили все ж таки припиняти перевезення. «Ми не маємо коштів для виплати заробітної плати працівникам, не маємо грошей для сплати за пальне і придбання запчастин. Та й водії вже почали звільнятися із підприємства..», - роз’яснював Сергій Постика.
-У даній ситуації ми повинні зробити все, щоб у місті не виникло надзвичайної ситуації,- роз’яснює міський голова Сергій Філіпенко,- щоб люди мали змогу вчасно діставатися до своєї роботи, а дітей відвести до дитячих садочків і шкіл. Наближаються, до того ж, й свята, поминальні дні…За діючим законодавством перевізник повинен протягом місяця після надсилання такого ось листа-попередження здійснювати перевезення пасажирів. Стосовно цього йому надсилаємо претензійного листа. У той же час й будемо звертатися до перевізників інших міст з пропозицією взяти участь у конкурсі на пасажирські перевезення у м.Знам’янці. Зазначу й таке: в інших містах вартість проїзду у міському транспорті є вищою, аніж зараз у Знам’янці.
Про хід вирішення питання із перевізником повідомлятимемо знам’янчан й надалі.