Знам’янська міська територіальна громада

Кропивницький район

Перевезенням у місті – бути!

Дата: 17.04.2018 09:18
Кількість переглядів: 870

Фото без описуЗнам’янчани можуть зітхнути з полегшенням: міські автобуси ходитимуть. Як і раніше – за графіком і по всіх маршрутах. Рішенням виконавчого комітету від 13 квітня затверджено тариф на проїзд у міському транспорті в розмірі 5 гривень 50 копійок.

Це рішення вступить в силу після того, як буде надруковане в міській газеті «Знам’янські вісті».

Зрозуміло, знам’янчанам хотілося б, аби квитки не дорожчали. Але ж це неможливо. Зростає ціна на газ, електроенергію, втричі зросла мінімальна зарплата. І якщо тариф на проїзд у міському автобусі лишиться незмінним, ми залишимося без послуг із перевезення взагалі. А що означає діставатися пішки містом – це деякі знам’янчани вже відчули. Адже за певними маршрутами автобуси курсувати вже перестали.

Нагадаємо: востаннє тариф затверджувався ще 10 квітня 2015 року. Тоді мінімальна заробітна плата становила 1218 гривень. Зараз вона – 3723 гривні. Приватний підприємець сплачує з такої зарплатні податки, при цьому виплатити таку зарплатню своїм працівникам не в змозі. Як і придбати запчастини, відремонтувати автобуси. Підвищилася з 2015 року й вартість пального, - від 18-20 гривень за літр до 25 – 26 гривень за літр. 

- Мене часто запитують, чому тариф саме такий: 5,50 грн.,- роз’яснює міський голова Сергій Філіпенко.-  Спеціалісти обраховували його за спеціальною формулою, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України. Щоб перевізник спрацював із прибутком (мав можливість придбати в рік хоча б один-два нові  автобуси), тариф мав би бути 7 гривень. Приватний підприємець погодився працювати вже й за тарифом у 6 гривень, хоча за такою ціною квитка підприємство спрацьовувало б з нульовою рентабельністю. Та перед тим, як затвердити тариф, члени виконкому, зібравшись на попередньому засіданні, вивчали ситуацію із перевізниками й по інших містах області, детально й прискіпливо вивчали економічні обгрунтування тарифу. Саме тому й прийшли одностайно до єдиної думки – встановити таку ж ціну квитка, як і по інших містах області – 5,50. Міський голова, члени виконавчого комітету зробили все, щоб зберегти міські перевезення у Знам’янці. А ось  депутатська комісія, котра намагалася вирахувати «правильний» тариф для перевізника і котра доводила, що возити пасажирів можна було б чи не  за дві гривні, не мала у своєму складі жодного спеціаліста з цього питання. Напевне, тому й не врахувала, як за спеціальною формулою, згідно чинного законодавства, визначається вартість квитка: кількість рейсів за маршрутом у рік помножується на відстань (кілометраж), додається вартість палива, кількість зупинок, «пробіг» автобуса. За спеціальною формулою вираховується норма використання палива, витрати на проведення техоглядів (двічі на рік)…

Під час зустрічей у трудових колективах міського голову часто запитують, що зробила міська влада, щоб до міста прийшов працювати новий перевізник. Відповідаємо: відділ економіки розіслав пропозиції восьми перевізникам міста Кропивницького. Такого ж листа надіслали й до Асоціації міст України. Відповідь отримали лише від одного перевізника з обласного центру в усній формі. Працювати за тарифом у 4 гривні він відмовився. Навіть тариф у 4,50, за яким він зараз працює в Кропивницькому, для нього вже збитковий…

Новий тариф на проїзд в автобусі вступає у дію з дотриманням усіх вимог чинного законодавства. Для цього ще у березні нинішнього року було оприлюднено регуляторний акт про підвищення тарифу у газеті «Знам’янські вісті» та на сайті міської ради. І зроблено це було, як того й вимагає закон, за 30 днів.

Того ж дня, у п’ятницю, 13 квітня, після засідання виконавчого комітету, відбулася зустріч членів виконкому з трудовим колективом перевізника. Міський голова Сергій Філіпенко та члени виконкому звернулися до водіїв та кондукторів із проханням бути ввічливими та терплячими із пасажирами, підтримувати чистоту в салонах автобусів, а до керівника приватного підприємства – звернулися з проханням працювати над тим, щоб парк автобусів поступово оновлювався, а кондуктори мали свою робочу форму. Свої зауваження висловили й працівники. Вони також говорили: багато знам’янчан сьогодні працюють за кордоном. Та всі не можуть виїхати на заробітки до інших країн. Тому за мізерну зарплатню, важко, але працюють водії, кондуктори на цьому підприємстві. У них теж є діти, старі батьки, їм теж потрібні гроші на навчання, лікування, гідне життя.

Що стосується вимог до перевізника (рух автобусів за графіком, форма кондукторів, чистота в автобусах) – обіцяли дотримуватися. Прохання до пасажирів – поважати працю водіїв та кондукторів, бути взаємо ввічливими.

Рішення про підвищення тарифу було непростим для членів виконкому. Вони розуміли, що тепер кожен пасажир мусить заплатити за проїзд на півтори гривні більше. Але ж вибір небагатий: або їздити за більшу ціну, або ходити пішки. Наприклад, із південної частини міста в центр, або ж із селища на вокзал…  

Члени виконкому також підкреслювали під час засідання: якщо з’явиться підприємець, бажаючий займатися міськими перевезеннями, він братиме обов’язково участь у конкурсі. А за місяць спеціалісти відділу економічного розвитку, промисловості, інфраструктури та торгівлі перевірятимуть роботу перевізника, як працюють автобуси, чи дотримується графік руху транспорту.

І на завершення. Поки депутати міської ради сперечалися з приводу тарифу, керівництво районної влади вже уклало угоду із міським перевізником стосовно перевезення на маршруті до села Гостинне. Люди мають можливість дістатися до села за тарифом у 6 гривень. Тобто, щоб знам’янчани не ходили пішки, районна влада потурбувалася за людей… 

Відділ економічного розвитку,
промисловості, інфраструктури та торгівлі

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень