Структура тарифу на перевезення пасажирів
Існує єдиний механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, який визначений Методикою розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженою Наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 № 1175. Відповідно до пункту 1.6
Методики перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності перевізника, у тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10%.
У вищеназваній Методиці визначений термін «тариф на автобусних маршрутах загального користування – це вартість разового проїзду одного пасажира у міському сполученні чи вартість перевезення пасажира на один кілометр у приміському та міжміському сполученні».
Отже, виходячи із вищевикладеного, проїзд у міському транспорті не може залежати від довжини поїздки пасажира.
Для того, щоб було зрозуміло які складові входять в тариф, наведемо розшифровку вартості проїзду 5,50 грн. по статтях витрат (в грн.):
Паливо |
2,20 |
Мастильні матеріали |
0,20 |
Шини |
0,12 |
Акумулятори |
0,02 |
Оплата праці водіїв, кондукторів |
1,72 |
Витрати на отримання дозволів, проведення державних технічних оглядів тощо, що необхідні для забезпечення виконання перевізної діяльності |
0,01 |
Нарахування на витрати з оплати праці водіїв, кондукторів |
0,38 |
Витрати на проведення технічного обслуговування та ремонту, вартість запасних частин, агрегатів, приладів, обладнання, пального і матеріалів, які витрачаються для ремонту власним силами |
0,51 |
Витрати на управління процесом перевезень |
0,23 |
Витрати на страхування автотранспорту |
0,01 |
Адміністративні витрати (плата за комунальні послуги, послуги зв’язку) |
0,10 |
Всього тариф |
5,50 |
Встановлений тариф 5,50 грн. не передбачає планового прибутку, потрібного для сплати податкових зобов’язань та інвестиційної складової на оновлення автобусів та розвиток виробничої бази.
Виходячи з цього, перевізникам необхідно плідно працювати не тільки над скороченням своїх витрат, а також над збільшенням доходів, тому звертаємося до пасажирів не відмовлятися від квитків та не повертати їх кондукторам.
Відділ економічного розвитку,
промисловості, інфраструктури та торгівлі